خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/14 - 14:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عبداللهی در کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین‌ مطرح کرد؛

برگزاری بیش از ۳۰ شب شعر با محوریت طوفان الاقصی/ نخبگان جوان برای پرداختن به هنر مقاومت شبکه‌سازی شدند

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین‌ از برگزاری بیش از ۳۰ شب شعر با محوریت طوفان الاقصی خبر داد و گفت: هم اکنون شبکه‌ای از جوانان مستعد و توانا در حوزه ادبیات و نویسندگی در سراسر کشور شناسایی شده اند و آثار فاخر هنری تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ اسفندماه) با حضور اعضای کارگروه، فعالان فلسطین و جمعی از شاعران و اهالی قلم برگزار شد.

محمدمهدی عبداللهی، رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین در این نشست با اشاره به اینکه اهالی ادبیات و هنر پس از عملیات طوفان الاقصی دست بکار شدند و آثار متعددی را برای تبیین ارزش ها و آرمان ها تولید کردند، گفت: بر این اساس شب شعر بزرگ غزه، همایش ادبی فخر ایران، شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار، محفل شعر سحر نزدیک است، شب شعر مقاومت غزه، عصر شعر به نام مادر و شب شعر کابوس اسرائیل و غیره با حضور شعرا و نویسندگان برگزار شد.

وی در این زمینه، اظهار کرد: همچنین در حاشیه برگزاری همایش‌های مذکور، از پیشکسوتان و اساتید جبهه مقاومت دعوت شد تا آثار هنری تولید شده خود را برای عموم مردم ایران اسلامی به نمایش بگذارند.

عبدالهی با بیان اینکه بیش از ۳۰ شب شعر از سوی کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین طی ماه های اخیر برگزار شده است، افزود: در این راستا میزبان شاعران، نویسندگان و اهالی ادبیات از کشورهایی مانند سوریه، فلسطین، عراق، لبنان و غیره بودیم.

رییس کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین ضمن اشاره به اینکه آثار سروده شده از سوی شاعران تدوین شده است، ادامه داد: بر این اساس مجموعه آثار جدید طوفان الاقصی در حال بررسی نهایی بوده و به زودی چاپ و منتشر خواهد شد و افکار عمومی علاقه مند به ادبیات می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه طی ماه های اخیر کارگروه ادبیات و هنر مقاومت تلاش کرده تا از ظرفیت رسانه ملی در راستای تبیین حماسه طوفان الاقصی در قالب شعر و ادبیات بهره‌ ببرد، تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی شاعران و اهالی ذوق و هنر، آثار استودیویی خوبی ضبط و از طریق شبکه‌های صداوسیما پخش شد.

عبدالهی‌ با تاکید بر اینکه تمرکز کارگروه‌ بر موضوع طوفان الاقصی موجب شد تا نخبگان و شاعران علاقه‌مند به ادبیات و هنر مقاومت در سراسر کشور شناسایی شوند، تصریح کرد: خوشبختانه می‌توان اذعان کرد هم‌ اکنون شبکه‌ای از جوانان مستعد و توانا در کنار همدیگر جمع شده‌اند و به تولید آثار فاخر ادبی، فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، در پایان این نشست اعضای کارگروه ادبیات و هنر مقاومت اتاق وضعیت فلسطین دیدگاه‌های خود را بیان کردند و بر اهمیت تنوع بخشی به فعالیت‌های هنری برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376157
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار